Kelkit Devlet Hastanesi'ndeki Mahrem Görüntü İddiasında Mahkeme Kararını Verdi
KELKİT
24.06.2026 - 08:18, Güncelleme:
24.06.2026 - 08:18
Kelkit Devlet Hastanesi'ndeki Mahrem Görüntü İddiasında Mahkeme Kararını Verdi
Kelkit Devlet Hastanesi’nde görev yaptığı belirtilen bir sağlık çalışanının, yoğun bakım servisinde tedavi gören bazı kadın hastaların mahrem görüntülerini izinsiz şekilde kayıt altına aldığı iddiasıyla yargılandığı davada karar çıktı.
Kelkit Devlet Hastanesi’nde görev yaptığı belirtilen bir sağlık çalışanının, yoğun bakım servisinde tedavi gören bazı kadın hastaların mahrem görüntülerini izinsiz şekilde kayıt altına aldığı iddiasıyla yargılandığı davada karar çıktı.
Kamuoyunda geniş yankı uyandıran olayın ardından başlatılan idari ve adli soruşturma süreçleri kapsamında, söz konusu personel hakkında inceleme başlatılmış, yürütülen idari soruşturma sonucunda ise görev yerinin ilçe dışındaki başka bir sağlık kuruluşuna değiştirildiği öğrenilmişti.
Adli soruşturma kapsamında hazırlanan dosyanın ilgili mahkemede görülen yargılaması tamamlandı. Yargılama sürecinde tarafların savunmaları, tanık beyanları ve dosyada yer alan deliller değerlendirilirken, mahkeme sanık hakkında 2 yıl hapis cezası verilmesine hükmetti.
Kararın ardından dosyanın istinaf ve temyiz süreçlerine konu olup olmayacağının önümüzdeki günlerde netlik kazanması bekleniyor.
Olayın gündeme gelmesiyle birlikte hasta mahremiyeti, kişisel verilerin korunması ve sağlık kurumlarında denetim mekanizmalarının önemi bir kez daha kamuoyunun dikkatini çekti. Vatandaşlar, sağlık kuruluşlarında mahremiyetin korunmasına yönelik tedbirlerin titizlikle uygulanması gerektiğini vurguladı.
Kelkit Devlet Hastanesi’nde görev yaptığı belirtilen bir sağlık çalışanının, yoğun bakım servisinde tedavi gören bazı kadın hastaların mahrem görüntülerini izinsiz şekilde kayıt altına aldığı iddiasıyla yargılandığı davada karar çıktı.
Kelkit Devlet Hastanesi’nde görev yaptığı belirtilen bir sağlık çalışanının, yoğun bakım servisinde tedavi gören bazı kadın hastaların mahrem görüntülerini izinsiz şekilde kayıt altına aldığı iddiasıyla yargılandığı davada karar çıktı.
Kamuoyunda geniş yankı uyandıran olayın ardından başlatılan idari ve adli soruşturma süreçleri kapsamında, söz konusu personel hakkında inceleme başlatılmış, yürütülen idari soruşturma sonucunda ise görev yerinin ilçe dışındaki başka bir sağlık kuruluşuna değiştirildiği öğrenilmişti.
Adli soruşturma kapsamında hazırlanan dosyanın ilgili mahkemede görülen yargılaması tamamlandı. Yargılama sürecinde tarafların savunmaları, tanık beyanları ve dosyada yer alan deliller değerlendirilirken, mahkeme sanık hakkında 2 yıl hapis cezası verilmesine hükmetti.
Kararın ardından dosyanın istinaf ve temyiz süreçlerine konu olup olmayacağının önümüzdeki günlerde netlik kazanması bekleniyor.
Olayın gündeme gelmesiyle birlikte hasta mahremiyeti, kişisel verilerin korunması ve sağlık kurumlarında denetim mekanizmalarının önemi bir kez daha kamuoyunun dikkatini çekti. Vatandaşlar, sağlık kuruluşlarında mahremiyetin korunmasına yönelik tedbirlerin titizlikle uygulanması gerektiğini vurguladı.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) ve diğer ajanslar tarafından eklenen tüm haberler, sitemizin editörlerinin müdahalesi olmadan ajans kanallarından çekilmektedir. Bu haberlerde yer alan hukuki muhataplar haberi geçen ajanslar olup sitemizin hiç bir editörü sorumlu tutulamaz...
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.